טל ונועם גרים על הר אמיר, בבית עץ קסום שבנו במו ידיהם, עם דק ענקי שמשקיף על נוף מרהיב הנפרש מההרים ועד הים. בקומה העליונה, עיצב נעם, אומן עץ, את הסטודיו של טל בו היא צורפת תכשיטים ייחודיים. ואם חשקה נפשכם באמבטיה מלכותית, תוכלו לטבול באמבטיה מפוסלת מעץ, בסגנון Free Standing חמימה ונעימה בחדר האמבטיה המשובץ באלפי פיסות קרמיקה צבעוניות בסגנון גאודי. ביתם הינו אבן שואבת לאומנים ומעצבים ולמקום מפגשי 'קיום משותף' בואדי עארה, בדגש חיבור אנושי, סביבה ויצירתיות.
ולמה אני מספרת לכם את כל זה?
כי הבית של טל ונועם הפך לעסק תיירותי מצליח הנקרא "הבית על הואדי".
כי כל בית, מיזם או אתר, עם זווית מיוחדת ודיירים עם שאיפות, יכול להפוך לעסק תיירותי מצליח.
מה צריך בשביל זה?
ראשית- חזון, מטרות ויעדים. בחינת הערכים המובילים ודיוק.
שנית- בחינת הסביבה, העוצמות והכנת תוכנית עבודה.
שלישית- לבנות את הסיפור האישי שלך, הערכים המוספים ובניית הביקור בפרטי פרטים.
רביעית ואחרונה- שיווק ומכירה.
בשנת 92, במקביל ללימודי התואר הראשון שלי בלימודי ארץ ישראל, למדתי בתוכנית משולבת עם אוניברסיטת בר אילן קורס מורי דרך.
הקבוצה הראשונה שהדרכתי, מיד עם קבלת התעודה, הייתה אוטובוס מלא צליינים מארצות הברית שבאו לבצע עלייה לרגל למקומות הקדושים לנצרות. את החוויה הראשונה- תמיד זוכרים. נכון?
במשך שנים עוד קבלתי מכתבים וגלויות מחברי הקבוצה. ההנאה היתה הדדית.
מאז הדרכתי צליינים רבים, התזה, שלי במסגרת התואר השני, עסקה בצליינות נוצרית מהתקופה הביזנטית ועד הצלבנית. במשך שנים הדרכתי מגוון רב של קהלים: יהודים מהתפוצות, נוער חו"ל, בתי ספר, השתלמויות וישראלים בכל הגילאים ומכל המגזרים.
אך תמיד עמדה לנגד עיני חשיבות החוויה. הרבה מעבר לידע והמידע שהועבר למטיילים שלי, החוויה הייתה תמיד מוקד.
עם האינתיפדות והעדר התיירים, עשיתי הסבת אקדמאים לייעוץ ארגוני והנחיית קבוצות והתמחתי במגזר העסקי. הובלתי עסקים, ארגונים ופרטיים אל האוורסט שלהם. אך "חיידק התיירות" לא נעלם.
בשנת 2020 התחלתי את מסע הדוקטורט שלי, שהסתיים במרץ 2025. חקרתי את התהוות חווית התיירות הביתית - החת"ב, על ידי יזמיות תיירות ששאפו להפוך את הבית הפרטי, והסיפור האישי שלהן, למושכן (אטרקציה) תיירותית.
הטכנולוגיה התקדמה, המידע זורם לכולם ו"דוקטור גוגל" שם בשביל כולם. אתגר התיירות שלנו קיבל תפנית, והיום ברור לנו כי ידע ומידע הם כבר לא כל התכלית.
להפיכת אתר לעסק תיירותי עדכני ומצליח, דרושה חוויה, דרוש סיפור, דרוש ידע עסקי ודרושה מיומנות שתותיר חותם על המבקרים.
אנו שמות דגש מיוחד על תיירות העוסקת בחברה, בה פוקוס על אירוח אישי, ואירוח ביתי, המאפשר אינטראקציות ביניאישות מזווית אחרת, הזווית האישית.
השאיפה של כל אתר הוא שיזכרו אותו, שיספרו עליו ושיחזרו אליו-ובכך אנו עוסקות: בחוויה תיירותית נזכרת, המכונה אצלנו: חת"ן.
טל רז, מ'יוזמות תיירות חברתית'/'תכשיט של טיול' ואנוכי, שילבנו ידע רב שנים, ניסיון מגוון, וכוחות חדשים, והקמנו את TC-Tourism Consultant, ייעוץ לתיירות איכותית.
אנו משלבות את ניסיוננו הרב בתיירות על כל גווניה, הקמת עמותת תיירות "מרבד ירוק ואדי עארה" שייסדה טל, ואני - כיועצת ארגונית ומאמנת מאחורי הקלעים. טל הנה בוגרת MA בתכנון ופיתוח משאבי תיירות, ומורת דרך המפעילה עסק תיירותי ביתי. אנו עוסקות בקידום תיירות חברתית, פיתוח אזורי וידע עסקי, מיומנויות שפת גוף, מכירה, בניית סיפור או "פרזנטציה" מקדמת מטרות, הכשרת מספרי הסיפור המקומי, ניהול עסק, עבודה מול גורמי תיירות במרחב, ומול סוכנים, ועוד הרבה נושאים ודגשים שיהפכו אתכם למקצוענים.
המטרה המשותפת שלנו היא לסייע לך:
מחכות לך, למקד, לבנות ולכבוש פסגות חדשות. לחצו כאן
טל וורד
הנו מיזם משותף ל TC- טל רז וד"ר ורד עצמון, ולאנה סנדלר - יועצת תיירות, אשר ניהלה במשך שנים רבות את התיירות בעיר ערד, תוך התמחות בתיירות קהילתית.
'סיפורו של מקום' מזמין תושבים להפוך למדריכים מקומיים, ולהוביל את התיירים המגיעים אל ישובם כפי שרק מקומיים יכולים: דרך הסיפורים האישיים, זכרונות הילדות, ההיכרות האינטימית, החוויות והסודות שרק אנשי המקום מכירים.
ההכשרה מציע להפוך את הישוב שלך לאטרקציה תיירותית, המתבססת על המשאב האנושי- אנשי המקום, ה Natives המהווים את הערך המוסף הייחודי להפיכת הישוב למושכן תיירותי. בזכות התהליך:
* מוכפל כח מנהל/ת התיירות המקומי/ת
*נרכשים כלים להכרת עולם התיירות ועבודה עם בעלי עניין
* התהליך צומח מתוך הקהילה באופן אורגני ובר קיימא, החלק מניהול תיירות אחראית RTD
*מעורר צורך, ומנגיש אוצרות מקומיים בלתי מוכרים - ממורשת פרטית לאטרקציה תיירותית
*מקנה כלים, ידע, ואימון לספר את הסיפור המקומי מעיניים פרטיות.
הכשרת מספרי הסיפור המקומי בנויה מארבעה פרקים:
פרק א' - קורס בסיס בן 46 ש"א, הכולל סיור וימי אימון בשטח
פרק ב' - דיוק המוצר התיירותי האישי והמרחבי: בניית חבילות תיירות
פרק ג' - התנסות וחשיפה לגורמי עניין בעולם התיירות: שיווק ומשוב
פרק ד' - התפתחות אישי ת באמצעות מינוף העסק הפרטי: ליווי אישי